kELuaRga bAhagiA!

kELuaRga bAhagiA!

Isnin, 17 Januari 2011

KOTA BHARU -- KUANTAN

16.01.11 12.32 TGHARI
Aku sekeluarga keluar dari rumah nenek aku...kami nak balik ke kuantan...sebelum balik ibu nak beli serunding daging untuk jiran..abah singgah di pasar pasr mas..ibu turun membeli...aku & yg lain duduk dalam kereta...tiba2 enjin kereta 'mati'..abah pun turun...lalu kami pun turun...abah cakap bateri kerea rosak...nasib baik pasar tu dekat dgn rumah nekmi..abah menelefon adknye ( ayh lin )..tidak lama kemudian ayh lin & along (sepupu) sampai menaiki avanza..abah menyuruh kami naik kereta tu..kami pun naik dan abah hantarkan kmi ke rumah nekmi semula...sebelum bergerak pulang mak cik2 aku dari melaka datang...(youpie eppy..ayien ocaca..kniz girl & mak lang)...mak sedara sorg lag(ateh) pun cakap...owg kuantan check out..owg melaka check in...dgar suare kami depan rumah...deaorg ketawa...check in alex..hihihi..lawak3....sementara tu..aku & makchiks2 aku online....pastu aku dengar yang kami kan naek bas......aku dan adk(ngah) mule resah dan memberontak...bagi kmi ta yah balik pun tak pe..hihihi..abah ckp naik bas kul 3...ni da kul 2.10 ni....sempat ke..? umm....ibu...! akak ta na balik...tana naik bas....! aku memberontak...ayah aku pun sampai....kami terus ke terminal...aku,ibu,ngah,naim & aiman naik kereta along(avnza)...abah,helmi,umi & mak naik kereta uncle(DBR 6200)along drive laju gilerrr.....da la kereta ta de air cond...rosak....um...na kejar masa punyer pasal..tu cepat..lebih kurang setengah jam dari pm ke kb....cantik gilerr bnda kb....setiap papan tanda msti ade tulisan jawi..bngga jd anak Islam...pandai TOK GURU ddk pemimpin nyer....
kmi sampai di terminal...ta ramai org un,

3.13 kami naik bas...aku duduk dgn adk aku...(ngah)..

4.48ptg kami sampai di bandar kuala terengganu..kami menikmati pandangan yg cntik sangat..mata ku tak beralih pandang di pantai BATU BUROK & CHALEY YG SIAL tu...na nagis pun ader tyme tu...
kagum tengop bandar & pantai.....penuh dengan kebudayaan Islam..

sampai di marang...aku terlihat di langit...wow ! banyaknyer wau.....lagi kagum aku tgop....mcm2 wau ade.....seronok !
tiba di dungun...driver berhenti untuk makan..solat...aku lega kerana dapat solat asar..na maghrib da bru solat asar..sebelum tu...kat pantai dungun aku nampak ade bomba..org ramai..siap pasang kanopi lagi....pelk...lemaskah..?pamerankah..?

tiba kami di Paka...aku melihat kiri & kanan ku...ohh !
baru teringat...Paka Petreoleum.....um...cantik..da la malam nampak api...cam obor je...

8.36mlm sampai di cherating....teruskan perjalanan..sampai di beserah..abah menelefon anak buahnya yg bkerja di mahaad tahfiz area situ untk mngambil kami..

kami pun sampai....aku teros tydo.......sok ta pegy kola.....ponat den...>>>my cousins !



misss you guys !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan